Bol.com opent ‘grootste woonwinkel van Nederland’

22-05-2013
Bol.com opent ‘grootste woonwinkel van Nederland’

Bol.com opent ‘grootste woonwinkel van Nederland’


RIJSWIJK – Bol.com heeft dinsdag 14 mei de naar eigen zeggen ‘grootste woonwinkel van Nederland’ geopend. “Tafellampen, dekbedovertrekken en eetkamerstoelen: vanaf nu zijn deze net zo eenvoudig te bestellen als boeken, cosmetica en speelgoed. De woonwinkel biedt ruim 20.000 artikelen, waardoor bol.com nu in totaal zo’n 80.000 woonitems biedt. Hiermee zijn wij nu al groter dan de grootste woonwarenhuizen op de woonboulevards”, aldus een persbericht.

 

“Onze nieuwe speciaalzaak voor wonen is ingedeeld in overzichtelijke categorieën. Zoals voor woonaccessoires, meubels, beddengoed, gordijnen en jaloezieën, verlichting, badkamer en werkplekinrichting. Naast typische woonbasics als stoelen, raambekleding en bijzettafels zijn in onze woonwinkel ook veel accessoires te vinden”, vertelt PR-manager Maurice Nieuwland. Bol.com heeft in zijn assortiment artikelen van onder meer HKliving, Riverdale, Lifestyle, vtwonen, Zuiver en Beddinghouse.

 

Ook laminaat en pvc/vinyl

De woonwinkel is de derde speciaalzaak die bol.com dit jaar opent. In februari werden al een speciaalzaak met alles voor dieren en eentje voor Tuin & Klussen aan de verzameling speciaalzaken toegevoegd. Daarvan bood de categorie Vloeren & Tegels op 16 mei 2013 76 verschillende pvc/vinylvloeren van merken als Allure Locking (11), Design Line Connect (41), mFLOR Lock (16) en Vielox (8). Op die dag werden 776 laminaatvloeren aangeboden. Hierover kunt u meer lezen in Parketblad 5-2013, dat 31 mei verschijnt. Nog geen abonnee? Vraag dan nu uw gratis proefnummer aan.

 

Winkel open voor concurrentie

De vele vloeren op bol.com worden aangeboden door een relatief klein aantal ondernemers. Nieuwland: “Dit is mogelijk omdat wij vorig jaar onze winkel wagenwijd hebben opengesteld voor concurrenten. Andere winkels kunnen nu dus hun artikelen bij Bol.com te koop zetten en daarmee vier miljoen klanten bereiken.”

Naast 80.000 woonartikelen en uitgebreide achtergrondinformatie verwacht bol.com dat een kosteloze en snelle levering – ‘voor 23.00 uur besteld, morgen in huis’ - ervoor gaat zorgen dat binnen enkele maanden velen de woonwinkel weten te vinden. Marketingdirecteur Michel Schaeffer: “Klanten hebben bij ons dertig dagen bedenktijd. Ruim voldoende dus om te checken of een stoel net zo lekker zit als dat het er online uitziet!”