Bostik en Simson voortaan in een nieuw jasje

15-10-2015
Bostik en Simson voortaan in een nieuw jasje

Bostik en Simson voortaan in een nieuw jasje

DEN BOSCH- Bostik introduceert de geheel vernieuwde verpakkingslijn voor haar Simson lijmen, kitten en afdichtingen. De nieuwe verpakkingslijn kenmerkt zich door de witte kokers met donkerblauwe labels met als hoofdmerk Bostik. Het vertrouwde logo van Simson zal voorlopig nog als submerk op de verpakking blijven staan om duidelijk te maken dat het nog steeds om dezelfde producten gaat. Op deze manier geeft Bostik vorm aan haar groeistrategie met als doelstelling om met Bostik van wereldspeler een wereldmerk te worden op het gebied van lijmen, kitten, egalines en afdichtingen.

De nieuwe verpakkingen kenmerken zich door donkerblauwe labels op witte kokers met het nieuwe Bostik logo, een groene gekko (bekend om zijn kleefkracht, zie foto) als beeldmerk, viertalige verpakkingen (NL/FR/DL/EN) en een duidelijk kleursysteem met verwijzing naar het verwerkings-/ toepassingsgebied (bijv. rood voor montage lijmen, geel voor houtlijmen, etc).

Een duidelijke afbeelding / illustratie laat het toepassingsgebied op meteen zien en er staan enkele pictogrammen op de verpakking om zaken zoals Verbruik, Verwerking, Toepassing, Technologie krachtig en eenvoudig weer te geven. Hierdoor kan snel en gemakkelijk het juiste product worden gekozen, aldus de fabrikant.