Bostik: merken onder één naam, in een nieuw jasje

06-08-2015
Bostik: merken onder één naam, in een nieuw jasje

Bostik: merken onder één naam, in een nieuw jasje

GENT (B)- Bostik beschikt op het gebied van lijmen, kitten, egalines en afdichtingen wereldwijd over meer dan 40 verschillende (lokale) merken. Niet echt herkenbaar dus. De ambitie van Bostik is om van een wereldspeler te evolueren naar een wereldmerk. Om deze doelstelling te realiseren is besloten om de meeste lokale merken te transformeren naar het merk Bostik. Dit betekent voor de Benelux dat de merken Ardal, Simson en Bostik Wand en Vloer allemaal worden omgezet naar het overkoepelende merk Bostik, zo meldt men vanuit de Benelux vestiging in Gent.

Het merk maakte intussen al flink vorderingen met de overgang naar de nieuwe look en de nieuwe verpakkingen voor de Bostik producten. Een belangrijke wijziging die vanaf 1 oktober aanstaande zal plaatsvinden is dat voor de productgroep egalines/uitvlakmassa’s, met uitzondering van het product Egalflex, de naam Roxol wordt vervangen door Niboplan. Op dit moment worden de parketlijmen en een deel van de egalines al in de nieuwe verpakking uitgeleverd. De mooie nieuwe verpakkingen zijn zeer herkenbaar door de donkerblauwe kleur met de groene Gekko. "De producten, hoogwaardige kwaliteit en service blijven natuurlijk gewoon zoals u van Bostik gewend bent", zo meldt de leverancier.