David Neel Bradham nieuwe directeur bij Parador

David Neel Bradham nieuwe directeur bij Parador

Parador, de in Duitsland gevestigde fabrikant van laminaat-, parket- en vinylvloeren, een volle dochteronderneming van HIL international, kondigde de benoeming aan van David (Neel) Bradham als managing director en ceo, met ingang van 11 juli 2023.

David Neel Bradham nieuwe directeur bij Parador

Bradham heeft vele jaren leidinggevende ervaring in het stimuleren van groei en het opschalen van bedrijven in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, Noord- en Latijns-Amerika en Azië-Pacific. De in Amerika geboren Bradham bekleedde recentelijk diverse leidinggevende functies bij internationale vloerbedekkingsproducenten zoals Mohawk, Interface en recentelijk Milliken & Co., een aanvulling op zijn ervaring als investeringsbankier, strategieconsultant en private equity-investeerder. Bradham heeft een bachelor in communicatie van de University of North Carolina en een master in bedrijfskunde van de University of Georgia.

"We zijn erg blij dat David Neel Bradham aan het roer komt staan bij Parador. Zijn rijke ervaring en engagement zullen ons helpen om Parador naar nieuwe hoogten te brengen. We kijken ernaar uit om ons productaanbod te diversifiëren, geografisch uit te breiden en innovatiever en digitaal wendbaarder te worden. Neel heeft een geschiedenis in het samenbrengen van talent om consumentgerichte doelen te bereiken," zegt Avanti Birla, president of strategy bij HIL.

Leider Parador

Akshat Seth, managing director en ceo van HIL en HIL International, merkt op: "We zijn verheugd om een leider van het kaliber en de ervaring van Neel aan het roer van Parador te hebben. Vooral nu we op het opwindende pad zitten om van Parador een wereldwijde onderneming te maken en een van de leidende merken op het gebied van inrichting en vloerbedekking. We mikken op een versnelde groei door onze merkaanwezigheid in onze bestaande markten te verdiepen en ook nieuwe internationale markten aan te boren voor onze hoogwaardige, designgeoriënteerde producten. Een duidelijke focus op de consument in onze producten, ontwerpen en diensten, gekoppeld aan een wendbare organisatie die hongerig is naar groei, zal de sleutel zijn tot ons succes."