De klant is GEEN koning!

02-08-2012
De klant is GEEN koning!

De klant is GEEN koning!


ZELHEM - Op 24 september verschijnt een uniek praktijkboek: De klant is GEEN koning! laat zien waar het op de winkelvloer mis gaat bij het contact tussen personeel en klanten. Mysteryshopper en theatermaker André Troost biedt praktische oplossingen met 73 winkelanekdotes en 121 leermomenten. Nu het winkelen sterk verandert en consumenten snakken naar bijzondere winkelervaringen, ligt het initiatief tot verandering niet bij de technologie maar bij de winkeliers. De sleutel tot meer succesvolle transacties en minder gefrustreerde klanten hebben de bedrijfsleider en het personeel in handen.

In De klant is GEEN koning! pleit Troost voor een andere relatie dan die van koning en dienaar. “Dit boekje gaat er over om de dingen in winkels anders te doen. Jij staat niet in de winkel om producten aan te wijzen. Jij staat ook niet in de winkel om alle informatie bij producten te vertellen. Die staat al op internet. Verkoop in je winkel geen producten. Jij bent zelf in de aanbieding. Dat is het mooie, leuke en kansbiedende verschil met internet. Doe jezelf in de verkoop!”

Troost vertaalt al jaren zijn ervaringen als mysteryshopper naar humoristische workshops, power speeches en theatervoorstellingen voor retailers en hun winkelmedewerkers. Zo werkte hij samen met trainingsbureau STIVO voor onder meer Albert Heijn, Mediamarkt en McDonald’s. Het boek kost vóór 25 september 19,95 euro (excl. 1,95 euro verzendkosten). Bestellen kan via www.deklantisgeenkoning.nl.