Material Xperience 2018: 35% meer bezoekers

23-03-2018
Material Xperience 2018: 35% meer bezoekers

Material Xperience 2018: 35% meer bezoekers


Vorige week donderdag sloot Material Xperience na drie succesvolle dagen weer de deuren. Deze editie van de grootste multisectorale materialenbeurs ter wereld in Ahoy Rotterdam trok ruim 8.400 bezoekers, een groei van ruim 35% ten opzichte van de vorige keer.

Dit jaar toonde Material Xperience in maar liefst zes sectoren de nieuwe ontwikkelingen en innovaties op materiaalgebied. R&D- en Designprofessionals uit de werelden van Architecture, Interior, Fashion & Workwear, Products, Graphic & Packaging en Mobility konden hun hart ophalen aan alles wat nieuw is in hun sector. Daarnaast gaven 55 materiaalexperts tijdens lezingen hun visie op de toekomst van materialen binnen hun sector en presenteerden zes specifieke sectorpaviljoens een unieke en gevarieerde selectie aan materialen en tentoonstellingsstukken van bekende en minder bekende ontwerpers.

Tijdens het lezingenprogramma van Interior spraken Odette Ex, Nienke Hoogvliet, Tjeerd Veenhoven en Simone de Waart van Material Sense. De tentoonstelling bestond onder meer uit een ontwerp van internationaal gerenommeerd kunstenares Claudy Jongstra, leer gemaakt van koeienmagen van Billie van Katwijk, de geslipcaste Formworks en de Odger-stoel van IKEA.

Zowel de 8.400 bezoekers als de 140 exposanten waren zeer te spreken over de beurs. Zo werd het ‘de beste beurs ooit’ genoemd, ‘verrassend’, ‘uniek’, ‘persoonlijk’, ‘dynamisch’ en zelfs ‘een feestje’ op materialengebied.

Vanaf volgend jaar gaat Material Xperience verder onder een nieuwe naam: MaterialDistrict. Hiermee wil de organisator de brug tussen materiaalontwikkelingen binnen de zes sectoren nog verder verstevigen en materiaalinnovatie bij R&D- en Designprofessionals stimuleren. MaterialDistrict 2019 vindt plaats van 12 tot en met 14 maart 2019 in Ahoy Rotterdam. (Bron/Beeld: Materia.)