MEISTER: nieuw laminaatassortiment

15-01-2016
MEISTER: nieuw laminaatassortiment

MEISTER: nieuw laminaatassortiment

RUTHEN-MEISTE- Op tijd voor de Domotex 2016 presenteert MEISTER het nieuwe laminaat assortiment: "Innovatieve decorontwikkeling wordt gekoppeld aan een slimme technische uitrusting."

"De trend-highlights in het laminaatassortiment verbinden industriële stromingen met een tijdloos-moderne landhuisstijl", legt laminaat-productmanager Janina Keller uit. "Inspiratie zijn zowel de klassieke elegantie en de warmte van hout als ruwe en eerder kil aanvoelende materialen als beton of metaal – in het nieuwe MEISTER-laminaat komen die bij elkaar." Opperste gebod is altijd de authentieke look en een fijne natuurlijkheid, of dat nu de klassieke houtdecors of moderne fantasieoppervlakken betreft, zo stelt de fabrikant.

Bij de houtsoorten blijft gelden: eik voert de boventoon, door de variatie in kleur en karakter ook volledig terecht. Authenticiteit, weerspiegeld in kleine en subtiele noesten en scheuren, en een natuurlijk kleurenspel zijn bij deze generatie van de bekende en klassieke houtsoorten uitgegroeid tot een vanzelfsprekendheid. Ze werden echter nog verbeterd door verfijnde, technisch extreem complexe productiemethoden. "Perfecte synchroonstructuren zorgen hier voor de karakteristieke haptiek", aldus Keller.

Alle Premium-laminaatvloeren (Laminaat Melango, Laminaat Micala en Laminaat Talamo) zijn door hun speciale AquaSafe-uitvoering geschikt voor vochtige ruimtes en kunnen zonder problemen worden toegepast in keukens en badkamers. Speciale antistatische oppervlakken en een verhoogde bescherming tegen krassen (Diamond Pro®) ronden het technische profiel af.

Het nieuwe assortiment is het resultaat van uitgebreide analyses van markt en klanten. In samenwerking met een gerenommeerd marktonderzoeksbureau werden de doelgroepen na diepgravende interviews nauwkeurig in kaart gebracht: wat zijn hun karakteristieken? Wat zijn hun instellingen, wensen en doelen? De in totaal vier kerndoelgroepen die hierbij naar boven kwamen drijven, werden samengevat in twee clusters: 'Classic' en 'Premium'.

Ook bij de marketing in de exportmarkten slaat MEISTER nieuwe wegen in. Voor vijf kernmarkten (Nederland, België/Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Scandinavië) en voor de wereldwijde marketing werden kernassortimenten vastgelegd die perfect zijn afgestemd op de afzonderlijke markten. Zowel het verkoopbevorderende printmateriaal als de Point-of-Sale werden navenant ontworpen. Dankzij de concentratie op de voor de betreffende markt relevante producten worden de aanschafkosten voor monsters verlaagd en kunnen de voor elk land specifieke POS-systemen tegen een aantrekkelijke prijs worden aangeboden. "MEISTER slaagt er zo in, zich als internationale en lokale player in de markt te zetten", legt Jethro Verhauwert, manager export-marktonderzoek, uit.