Praxis promoot 'Klik & Haal Af' voor laminaat

18-03-2013
Praxis promoot 'Klik & Haal Af' voor laminaat

Praxis promoot 'Klik & Haal Af' voor laminaat


AMSTERDAM - Na een naar eigen zeggen succesvolle pilot in acht Amsterdamse winkels, kunnen Praxis-klanten vanaf deze week in alle 139 bouwmarkten terecht om hun gereserveerde artikelen op te halen. “De positieve reacties en eerste resultaten van ‘Klik & Haal Af’ hebben ons doen besluiten deze dienst snel landelijk uit te rollen en de online serviceverlening uit te breiden”, aldus multi channel director Roy van Keulen van Praxis Doe-Het-Zelf Center B.V.

 

“Onderzoek wees uit dat 70 procent van onze klanten het op prijs zou stellen op Praxis.nl online de voorraad te kunnen checken. Een op de drie bezoekers van Praxis.nl blijkt dat ook te doen. Het aantal reserveringen en opgehaalde bestellingen overtreft onze verwachting. Hierbij is laminaat verreweg het populairst, gevolgd door verlichting en verf”, aldus Van Keulen.

Praxis verkoopt laminaat van de merken Baseline (1 item), Quick-Step (23 items), Sencys (35 items), Woodclic (3 items) en 7 vloeren zonder naam (informatie van Praxis.nl 15-3-2013).

 

Praxis-app

‘Klik & Haal Af’, waarmee Praxis vanaf eind januari een pilot draaide in Amsterdam, blijkt volgens Van Keulen voor veel klanten een waardevolle aanvulling op de service. “Klanten kunnen online de voorraad checken, online hun artikelen reserveren en de order een paar uur later ophalen en afrekenen. Door het dicht vertakte netwerk van Praxis-winkels, de bereikbaarheid en parkeergemak functioneren de eigen winkels als praktisch en goed bereikbaar ophaalpunt.”

In de loop van dit jaar zal Praxis de mogelijkheid bieden ook klusmateriaal thuis af te leveren. Daarnaast introduceert Praxis de nieuwe applicatie Praxis-app, afgestemd op zowel oriënterende gebruikers en e-shoppers als klanten die in de Praxis-winkel zelf op zoek zijn naar informatie.

 

Situatie op huizenmarkt

Opvallend in de pilotfase was volgens Van Keulen dat E-shoppers zich op Praxis.nl veelvuldig oriënteren op decoratieve producten en die artikelen vervolgens ook reserveren. “De voorkeur voor decoratieve producten laat zich mogelijk verklaren door de situatie op de huizenmarkt. Veel mensen realiseren zich dat ze het huis waarin ze wonen, voorlopig blijven bewonen en kiezen ervoor verschillende vertrekken een nieuwe uitstraling te geven door te schilderen, behangen of een mooie nieuwe vloer te leggen.”