Prikkel de Koopknop herdrukt

12-05-2014
Prikkel de Koopknop herdrukt

Prikkel de Koopknop herdrukt


BREDA - De media staan er vol van: winkelstraten zijn op zaterdagmiddag een stuk minder druk en menige gevel draagt een plakkaat met ‘te huur’. Het koop- en oriëntatiegedrag van mensen verandert en de economische omstandigheden zijn ongunstig. De winkel in het straatbeeld zal altijd blijven bestaan, maar de spelregels veranderen in rap tempo.

 

Prikkel de Koopknop. Kansen voor het fysieke winkelspel in 2020 van retailadviseur Carin Frijters laat uitgebreid zien wat de nieuwe spelregels binnen de retail zijn. Hierdoor is doemdenken niet meer nodig! Dat dit boek velen inspireert, is al gebleken: het werd gelanceerd in 2012 en beleeft nu zijn tweede herziene druk. Deze bevat nog meer tips, nieuwe ontwikkelingen en inspirerende casussen.

“Consumenten blijken zeer goed te prikkelen en zelfs een zogeheten ‘koopknop’ te bezitten”, vertelt Frijters. “Verleiden, verkopen en verbinden, daar gaat dit retailboek over. Zodat je omzet kunt blijven omarmen. Ook in deze concurrerende markt. Dit handboek is een onmisbaar overzicht voor iedereen met een passie voor retailen. Vooral voor iedereen die met een fysieke winkel ook in de toekomst omzet en rendement wil maken en dus bestaansrecht wil hebben.”

 

Praktische stappen

Actuele casussen, theorie en de visie van experts. 
Alles komt aan bod in dit boek met een voorwoord van marketinggoeroe René Repko: van klant en concept tot retailstyling en -merchandise. Allemaal in praktische stappen. Met in deze druk, die twintig extra pagina’s bevat, nog meer inspirerende voorbeelden en nieuwe tactieken om de consument te prikkelen met de juiste inzet van retailtechnologie, instore communicatie, licht, kleur, geluid en geur.

 

Metro van Londen

In Prikkel de Koopknop vind je handige tips die je snel kunt doorvoeren, maar ook meer complexe strategieën die enige voorbereiding vragen. Inspiratie doe je op met de vele QR-codes die verwijzen naar inspirerende voorbeelden uit de dagelijkse praktijk en met casussen van onder andere Jumbo Foodmarkt en diverse hybride retailvormen. Lees meer over de uitdagende mogelijkheden van led en hoe Ikea shopte bij de metro van Londen om zo zijn klanten nog beter te kunnen sturen in hun klantenreis.

Naast auteur Carin Frijters komen diverse experts aan het woord: Philips Retail Lighting, Pluspoint, Els Zijlstra, Wincor Nixdorf, Breque Consultancy, Trendslator, Sizzer, Annindriya, Stivo, Branddoctors, MOOD en GfK.

 

Prikkel de Koopknop. Kansen voor het fysieke winkelspel in 2020. ISBN 9789081951111, 276 pagina’s, 42,50 euro, www.cfretailadvies.nl.

Prikkel de Koopknop herdrukt