EINDHOVEN - Onderzoekers van The International Marketing Expedition, allemaal studerend aan Tilburg University, gaan in Maleisië en Singapore onderzoek uitvoeren voor Elastilon Systems. Dit zal betrekking hebben op het uitbreiden van de exportmogelijkheden van deze tussenvloer naar beide landen.
The International Marketing Expedition (TIME) is een initiatief van studievereniging Asset | Marketing, met als doel het verrichten van marktonderzoek voor Nederlandse bedrijven op buitenlandse markten. Het onderzoek wordt begeleid door de TIME-commissie en stafmedewerkers van het Departement Marketing van de Faculteit TiSEM van Tilburg University.
Afspraken plannen
Het onderzoek voor Elastilon zal bestaan uit drie fasen. “Tijdens de eerste zullen wij in Nederland bureauonderzoek doen naar de afzetmarkt in Maleisië en Singapore en afspraken plannen met potentiële contacten in deze landen”, legt Brenda Snoeijen uit. “De tweede fase van het onderzoek zal plaatsvinden in Maleisië en Singapore zelf. Als TIME 2013 zullen wij hier de hele maand oktober aanwezig zijn en de benodigde data verzamelen, die ons in staat stellen een hoogwaardig rapport af te leveren. Gedurende de laatste onderzoeksfase zullen wij de verzamelde gegevens analyseren, structuren en rapporteren.”
“De gehele analyse zal zich richten op het verkrijgen van een duidelijk beeld van de afzetmarkt in Singapore en Maleisië voor Elastilon Systems”, vat Anouk van Vliet samen. “Met behulp van de onderzoeksresultaten zullen wij relevante aanbevelingen kunnen geven over de exportmogelijkheden voor Elastilon op deze markten in Zuidoost-Azië.” Elastilon werkt al jaren op allerlei plaatsen ter wereld aan het promoten van zijn elastische tussenvloer. Op de foto de stand op Domotex Russia 2012 in Moskou.