Vloergroothandel De Betuwe start Your Floor

05-02-2013
Vloergroothandel De Betuwe start Your Floor

Vloergroothandel De Betuwe start Your Floor


OSS - Vloergroothandel De Betuwe meldt vandaag in een persbericht te beginnen met Your Floor, “een uniek en selectief concept in de vloerenbranche”. Het doel is een selectief netwerk van 400 partners op te bouwen en multichannel te verkopen in showrooms en een eigen webshop.

 

“Iedereen is op zoek naar onderscheidende merken en kiest daarom steeds vaker voor private labels. Hierdoor laat je als vloerenondernemer echter allerlei marketinguitingen, zoals sponsoring van grote activiteiten, en dus een flink stuk naamsbekendheid van topmerken liggen”, vertelt manager Gerald Zwiers. “Maar een consument wil een vertrouwd merk en kiest daarom voor herkenbaarheid. Dat staat immers voor kwaliteit! Volgens veel vloerenwinkeliers zorgt herkenbaarheid echter steeds meer voor prijserosie. Als groothandel gaan wij dit voorkomen door middel van selectieve distributie. Ons doel is in Nederland een netwerk op te bouwen van zo’n 400 Your Floor-partners.”

Your Floor staat volgens Zwiers voor een selectie van internationale topmerkvloeren, die exclusief en selectief worden verdeeld in Nederland. “Exclusief in Nederland verdelen wij het laminaat van Haro, Kaindl en Kronotex. Maar ook het vinyl van Gerflor en parket van WOODlife liften mee in ons nieuwe totaalconcept.”

 

‘Precies dezelfde marge’

De groothandel wil Your Floor multichannel gaan verkopen. Enerzijds via een netwerk van geselecteerde Your Floor-partners, anderzijds via www.your-floor.nl. Zwiers: “Deze website verbind je nu nog door naar www.debetuwevloeren.nl maar als Your Floor in 200 showrooms staat, gaan wij hiermee de verkoop verder uitbreiden. Het wordt een heel consumentvriendelijke site. Eentje waar mensen veel informatie over vloerbedekkingen vinden en de Your Floor-vloeren kunnen bestellen. Omdat veel mensen overdag niet thuis zijn, leveren wij de bestelling uit bij de dichtstbijzijnde partner. Die krijgt daar precies dezelfde marge op alsof hij de vloer in zijn eigen winkel had verkocht. Hij maakt een afspraak met de klant om daar de vloer af te leveren en eventueel te leggen. Zo kun je een klant leren kennen en aan je bedrijf binden.”

 

Tot slot vertelt Zwiers dat hij zijn volledige marketingbudget voor 2013 zal benutten voor het uitrollen van het Your Floor-concept naar zowel de consument als zijn Your Floor-partners. “Daarom slaan wij Vakdagen Parket & Woninginrichter in Gorinchem dit jaar over.”